Poznaliśmy już mechanizmy działania, wiele korzyści płynących z wdrażania strategii outsourcingowej do przedsiębiorstwa, ale także wady z nich wynikające. Należałoby się zastanowić, dla kogo, a właściwie dla jakich branż jest on skierowany i gdzie odgrywa kluczową rolę. Z pewnością tam, gdzie istnieje jakakolwiek forma połączenia z siecią internetową i obsługą, co najmniej kilku komputerowych urządzeń, służących do polepszenia funkcjonowania danego biznesu.

Najważniejszą grupą, do której skierowane są outsourcingowe rozwiązania, będzie zdecydowanie ogromna sieć korporacji o szerokim spektrum działania. Należą do nich przedsiębiorstwa, które posiadają kilka, a nawet kilkanaście spółek, w których utrzymanie tych samych standardów jest nadzwyczaj istotne. Oprócz dużych biznesów, ofertą zewnętrznego korzystania z zasobów internetowych mogą zainteresować się mniejsze instytucje, z dziedziny biur rachunkowych, kancelarii prawnych, różnych biur projektowych, czy architektonicznych.

To także dobra oferta dla firm szkoleniowych, handlowych, produkcyjnych oraz usługowych. Zdecydowanie wiodącą jednostką są wszelkiego pochodzenia firmy internetowe, sklepy czy portale dostępne w sieci. Jednym słowem usługa IT skierowana jest dla wszystkich mikro, małych, średnich oraz dużych przedsiębiorstw, w każdej branży handlowej czy usługowej.

Możliwość zostania liderem swojej branży sprawia, że firm korzystających z takich usług jest coraz więcej, a zainteresowanie tym działem będzie cały czas wrastać.